درمان حساسیت فصل با مصرف گرده گل


قطعا یکی از بهترین درمان ها برای درمان حساسیت فصلی به صورت طبیعی مصرف گرده گل است. فقط کافی است به این نوع درمان ایمان داشته باشید و به صورت منظم آن را مصرف کنید.حساسیت فصلی یکی از مشکلات عمده به ویژه در فصل هایی است که گیاهان و گل ها گرده افشانی می کنند. عموما بیشتر افراد در فصل بهار دچار حساسیت های فصلی می شوند. در همین فصل است که پزشکان طب نوین تلاش می کنند تا با استفاده از انواع قرص و دارو یا آمپول های مختلف ضدحساسیت، به درمان این نوع حساسیت های فصلی بپردازند. بسیاری از افراد نیز به دلیل اینکه نخواهند از داروهای مضر شیمیایی استفاده کنند، ترجیح می دهند که با حساسیت ایجاد شده کنار بیایند. این در حالی است که راهکارهای طبیعی و مناسبی برای جلوگیری از بروز حساسیت های فصلی در انسان وجود دارد.
گرده گل یکی از بهترین مواد طبیعی تولید شده توسط زنبور عسل است که می تواند از بروز حساسیت های فصلی جلوگیری کرده و به درمان آن بپردازد. قصد داریم در این مطلب به نقش گرده گل در برطرف کردن حساسیت فصلی بپردازیم. مطمئن باشید اگر به صورت منظم و مداوم از گرده گل استفاده کنید، می توانید به سادگی از بروز حساسیت فصلی جلوگیری کرده یا برای درمان این نوع حساسیت اقدام کنید.

گرده گل یک ماده ضد حساسیت
همان طور که می دانید فرآورده گرده گل توسط زنبور عسل از طریق جمع آوری گرده های پراکنده شده از طرف گل های مختلف تهیه می شود. در نتیجه شما با مجموعه ای از گرده های گیاهان متنوعی مواجه هستید که هر کدام از آنها درون گلوله های رنگی گرده گل قرار دارند. آنچه که مشخص است، شما با خوردن گرده گل مقدار زیادی گرده گل ها را به صورت یکجا به درون بدن خود منتقل می کنید. شاید به همین علت باشد که یکی از مهمترین خواص گرده گل خاصیت ضد حساسیت بودن آن نسبت به گرده افشانی گل ها و گیاهان است.
با وارد شدن گرده گل های مختلف به درون بدن انسان، فعالیت گلبول های بدن به صورت غریزی فعال شده و در نتیجه از بروز حساسیت های مختلف جلوگیری به عمل می آید. در واقع گرده گل نوعی پادزهر یا نوعی واکسن است که با ورود گرده ها به بدن تلاش می کند تا حساسیت های بیشتر در بدن رخ نداده و از بروز انواع حساسیت فصلی نیز جلوگیری به عمل آید.

چه نوع گرده گلی برای برطرف کردن حساسیت مناسب است؟
به طور کلی انواع گرده گل می توانند برای برطرف کردن حساسیت یا پیشگیری از بروز حساسیت مورد استفاده قرار گیرند. با این حال بهتر است در صورت امکان از گرده گل شهر یا منطقه خود استفاده کنید. علت این موضوع نیز این است که شما قرار است از یک واکسن گیاهی استفاده کنید تا در برابر انواع حساسیت های ناشی از گرده گل های مختلف در امان باشید. چه بهتر که از واکسنی استفاده شود که درون آن گرده هایی قرار دارد که مربوط به همان منطقه است.
در نتیجه اگر شما گرده گل مربوط به محله، شهر، استان یا حتی کشور خود را تهیه کنید، قطعا بهتر از گرده هایی است که از هر محدوده بیان شده، بیشتر فاصله دارد. برای مثال ممکن است گرده گل برزیلی نتواند خاصیت ضد حساسیت مناسبی برای مردم ایران داشته باشد. در مقابل ممکن است که گرد گل یک کشور دیگر به دلیل مشابهت پوشش گیاهی آن با ایران، ماده مناسبی به عنوان واکسن ضدحساسیت گیاهی باشد.
با توجه به اینکه تحقیقات کاملی در این زمینه برای مشخص کردن شرایطی که هر گرده گل دارد، انجام نشده است، در حال حاضر بهتر است تا جای ممکن است گرده گل شهر و منطقه خود استفاده کنید تا خیالتان از بابت خاصیت گرده گل برای برطرف کردن حساسیت فصلی راحت باشد.

چه زمانی بهتر است از گرده گل استفاده کنید
حال که تصمیم گرفته اید از گرده گل برای برطرف کردن حساسیت یا پیشگیری از این بیماری استفاده کنید، توصیه می کنیم این ماده را پیش از فصل بهار مورد استفاده قرار دهید. علاوه بر این، اگر در زمان های خاصی از سال دچار حساسیت های فصلی می شوید، می توانید از گرده گل پیش از شروع آن بازه زمانی استفاده کنید تا به جای درمان به سراغ پیشگیری با گرده گل برویم.
در واقع بهتر است تا جای ممکن گرده گل به عنوان یک ماده پیشگری کننده از حساسیت در مواقع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. با این حال پیش از فصل بهار مهم ترین زمان استفاده از گرده گل است. دانشمندان توصیه می کنند که گرده گل در طول سال به روش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد تا سطح حساسیت بدن نسبت به گرده های پراکنده در هوا کاهش پیدا کرده و در نتیجه امکان بروز حساسیت های فصلی کمتر شود.
به طور کلی بهتر است از گرده گل به روش های مختلف در طول سال استفاده کنید. برای مثال می توانید از گرده گل به عنوان یک ماده انرژی زا به منظور تامین انرژی روزانه استفاده نمایید. همچنین هر هفته یک صبحانه خود را به مصرف گرده گل اختصاص دهید. البته ناگفته نماند که استفاده زیاد از حد از گرد گل می تواند بدن را در برابر آن مقاومت کرده و دیگر خاصیت ضد حساسیتی این ماده از بین خواهد رفت.

روش استفاده از گرده گل برای کاهش حساسیت فصلی
روش های مختلفی برای کاهش حساسیت فصلی با استفاده از گرده گل وجود دارد. با این حال بهتر است تا جای ممکن از گرده به صورت خوراکی و آن هم به صورت ساده استفاده کنید. بهترین راهکار جویدن گرده گل است که خیلی راحت با بزاق دهان شما ترکیب شده و اثردهی سریعی خواهد داشت. با این حال می توانید به جای جویدن، آن را در آب یا شربت عسل طبیعی حل کرده و میل کنید. استفاده در سالاد و دسر و طبخ انواع غذاها نیز گزینه خوبی برای کاهش حساسیت های مختلف با استفاده از گرده گل خواهد بود. با این حال روش های ساده تر عملکرد بهتری دارد.

قطعا یکی از بهترین درمان ها برای درمان حساسیت فصلی به صورت طبیعی مصرف گرده گل است. فقط کافی است به این نوع درمان ایمان داشته باشید و به صورت منظم آن را مصرف کنید. مطمئن باشید که مصرف گرده گل خیلی سریع حساسیت های فصلی شما را کاهش می دهد. کافی است صبر داشته باشید و به این زودی ناامید نشوید.
البته ناگفته نماند که استفاده همزمان از گرده گل و مواد شیمیایی نیز می تواند موثر واقع شود. اگر اطمینان کامل به این روش برای برطرف کردن حساسیت فصلی ندارید، سعی کنید از هر دو روش در کنار یکدیگر استفاده کنید تا نتایج بهتری کسب کنید. اما فراموش نکنید که روش های شیمیایی عموما مضرات زیادی برای بدن شما به همراه خواهند داشت.